Friday, June 12, 2015

Jangan

"Acah kau sorang je betul"

Ironinya, kata-kata macam ni selalu keluar dari orang yang suka hebohkan kesalahan orang lain. Lebih ironik lagi, orang tu sebenarnya kita sendiri. Kita. Kau aku dia diorang. Semua orang. Dalam dunia sosial ni, kita tak boleh nak cakap orang tu betul atau salah. Semuanya berbalik dekat kita balik. Kita hanya rasa sesuatu tu betul kalau kita percaya benda tu betul. Tapi semua orang tak percaya benda yang sama. Mungkin jugak diorang percaya benda sama, tapi skalanya tak sama

Hentikanlah merungut tentang orang lain. 

Ye ni aku pesan dekat diri sendiri

No comments: